Anul: 2020
ISBN: 9786067796841
Pagini: 136
Categorie: Ficţiune/Roman
Traducere din limba franceză

Recenzie de Dr. Corina Apostoleanu

Cartierul parizian Belleville se înfățișează cititorului prin ochii lui Félix, un băiat de 12 ani, cu un excepțional spirit de observație și cu puterea de a înțelege sensurile lumii în continua ei schimbare. Fatou, mama băiatului este o tânără senegaleză plină de viață, patroana unui un bistro numit „La Muncă”, unde poposesc zi de zi figuri pitorești ale cartierului, adevărați „stâlpi ai cafenelei”, între care Simone, un travestit cu vocație de expert contabil, domnul Sophronides, un filozof melancolic, domnișoara Tran, o asiatică fermecătoare sau Robert Larousse, un mare timid, dispus de învețe zilnic nenumărate definiții ale cuvintelor din dicționarul pe care îl adoră. Fatou este o mamă singură care spune că a conceput băiatul cu Saint-Esprit (Duhul Sfânt). Numit Félix (cel fericit), băiatul ar fi trebuit să aibă în intenția mamei sale un destin luminos. Echilibrul acestei lumi se tulbură în ziua în care Fatou intră într-o accentuată stare de depresie pe care medicii ori vrăjitorii parizieni (în fond niște șarlatani, de care orașul e plin) la care apelează nu pot face nimic. Stâlpii cafenelei se mobilizează, spre a-i fi de folos tinerei femei, dar fără succes. Apare așa-zis-ul unchi Bambu, care cunoaște viața lui Fatou, înainte de a părăsi Africa. Tabloul pitoresc al figurilor care o înconjoară pe Fatou se completează cu tatăl băiatului, Saint-Esprit, un bărbat de o frumusețe excepțională. Salvarea femeii vine dintr-o călătorie înapoi, spre Africa natală, a cărei putere o vindecă și care devine izvorul de viață de care are nevoie spre a se regăsi. „Félix și izvorul invizibil” este un roman captivant, adresat tuturor categoriilor de cititori, deopotrivă ca experiență de viață și lectură agreabilă.