Editura: Infarom
Anul: 2018
ISBN: 9789731991931
Pagini: 176
Categorie: Ficţiune/Roman.

Recenzie de Dr. Corina Apostoleanu

Blestemul stâncii este un roman de ficțiune istorică, care se concentrează asupra vieții unui personaj al cărui destin este influențat de vechi rivalități între două familii de nobili napoletani. Corinne Wandeburg a ales perioada de început de secol al 18-lea, în sudul Italiei, ca timp istoric potrivit pentru o poveste plină de dramatism și ale cărei fire se întâlnesc și se despart, aducând în prim-plan personaje ale căror biografii sunt legate prin predestinare. Stefano este crescut la mânăstire, fiind copilul nedorit al unui tată dornic de răzbunare și al unei mame al cărei statut social nu îi permite o astfel de „greșeală”. Existența i se schimbă întru totul, la 20 de ani, când descoperă adevărul despre părinții săi și decide să trăiască izolat de lume, pe o stâncă al cărei „stăpân” devine, sfidând orice reguli sociale. Dorința lui Stefano de a afla dacă este moștenitorul inimii negre a tatălui său îl conduce spre un complicat proces sufletesc de regăsire și confruntare a propriului destin. Este un bun prilej pentru autoare de a face uz de minuțioasa documentare cu privire la istoricul stâncii de pe insula „blestemată” Gaiola, care îl găzduiește pe tânărul retras din lume. Spațiu plin de legende cu vrăjitori, temple antice și întâmplări ciudate, insula devine un loc central în povestire. Destinul îl conduce pe Stefano spre regăsirea familiei și noi schimbări: revine la lumea obișnuită, se căsătorește și, pentru o vreme, trăiește ca un nobil prosper și fericit. Chemarea insulei este însă extrem de puternică și Stefano se va supune destinului care îl leagă de lumea plină de taine a acesteia. Un roman cu note de mister, romantism și peisaje exotice care se lasă descoperit de cititor, pe măsura lecturii, scris cu plăcerea de a aduce în fața cititorului întâmplări și personaje incitante.

Cumpără cartea